Wanneer het gaat over artificiële intelligentie heerst er vaak verwarring. Dit is een gevolg van de hype, gecreërt door marketing strategiën.
#1 Het is een hulpmiddel, geen wondermiddel
Door goeie marketing, lijkt het alsof AI al onze problemen zal oplossen, dat doet het vaak niet. Het is een belangrijk hulpmiddel bij het reduceren van werk. AI vereenvoudigd en versnelt processen, de kwaliteit is en blijft afhankelijk van de gebruiker.
#2 Voorzie steeds kwaliteitscontrole
De output van AI heeft steeds menselijke controle nodig. Het is belangrijk om parameters te bepalen over de kwaliteit van output en deze te controleren.
#3 Stel een duidelijke doel voorop
Wat moet AI vereenvoudigen? Welk deel van het werk kan AI uitvoeren? AI is het efficiënts wanneer deze een specifiek probleem oplost.
#4 Kies voor een gecertificeerde oplossing
Ga opzoek naar partners die gespecialiseerd zijn binnen het gekozen domein. Deze oplossingen zijn vaak bewezen en kunnen snel ingezet worden binnen het bedrijf. Vraag steeds naar showcases en recenties van hun klanten.
#5 Visuele controles vervangen door AI
De grootste meerwaarde voor de industrie, op dit moment, is het implementeren van visuele controle door AI. Het verwerken van beelden en deze vergelijken met een controle groep is reeds goed ontwikkeld en vele spelers bieden kwalitatieve oplossingen.